|
||||||||
De drie dames van de Canadese folk- en countryformatie ‘The Good Lovelies’ waren alle drie actief als soloartiesten in de muziekscène van Toronto toen ze na een kerstconcert in 2006 besloten om samen aan een muzikaal avontuur te beginnen als folktrio. Caroline Brooks, Kerri Ough en Susan (Sue) Passmore zullen zich deze beslissing tot op heden zeker nog niet beklaagd hebben, want ze waren van meetafaan succesvol en ze konden tot nu toe zes albums op de markt brengen: debuutplaat “Good Lovelies” en kerstalbum “Under The Mistletoe” in 2009, “Let The Rain Fall” in 2011, “Live At Revolution” in 2012, “Burn The Plan” in 2015 en nu hun meest recente worp via het album “Shapeshifters”. De tien liedjes op deze nieuwe plaat werden door het trio samen gecomponeerd en situeren zich zoals voorheen in het folk- en countrymuziekgenre, maar anders dan vroeger zitten er deze keer meer popelementen in de songs verwerkt. Daniel Redwell nam de rol van albumproducer voor zijn rekening en de dames werden bij de opname in de studio bijgestaan door enkele Canadese sessiemuzikanten, waarbij vooral Christine Bougie op lap steel een vooraanstaande rol heeft gespeeld. Ze imponeren al van in het begin van de plaat met het uitstekende nummer “I See Gold” dat als eerste single uit het album werd getrokken en ook op de bijgaande video te beluisteren is. De harmonieuze samenzang van de drie dames vormt nadien de basis van de meeste tracks op deze plaat, o.a. in het swingende “Take Me, Take Me”, het ritmisch sterke popliedje “I Had A Dream” en in “Lightness”. Echt veel risico’s hebben de ‘Good Lovelies’ met deze nieuwe plaat echter niet genomen, want liedjes als de folkballads “When We Were Young”, “Daylight”, het lieflijke “Hurry Up” en de a capella gebrachte akoestische slotsong “This Little Heart” hadden ook op de tracklijst van hun vorige albums kunnen staan. Gelukkig maar dat er voor broodnodige afwisseling werd gezorgd met de uptempo gebrachte nummers “Pulse & Flatline” en “Move Away Clouds”. De toekomst zal moeten uitwijzen of dit ruimere spreiden van de muzikale vleugels voor dit album een juiste beslissing is gebleken voor het Canadese trio van ‘Good Lovelies’. (valsam)
|
||||||||
|
||||||||